SAMOCHÓD CIĘŻAROWY IDEALNY DO MIASTA I PARTNER BIZNESOWY DLA KAŻDEGO
Ekologiczny, wydajny, zwrotny i wszechstronny - Eurocargo to idealny samochód ciężarowy do miejskich zadań transportowych i dla służb komunalnych. Zaspokaja wszystkie potrzeby - od dowozu zaopatrzenia w mieście poprzez zbiórkę odpadów i czyszczenie jezdni po usługi drogowe i przewóz kontenerów. Dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) jest doskonałym partnerem w biznesie.
NAJLEPSZE OSIĄGI, NAJNIŻSZE SPALANIE
Silniki nowego Eurocargo to jednostki wysokoprężne: czterocylindrowa Tector 5 o pojemności 4,5 litra oraz sześciocylindrowa Tector 7 o pojemności 6,7 litra, rozwijające moc do 320 KM. Są one zoptymalizowane pod kątem niskich prędkości w celu ograniczenia całkowitego kosztu posiadania. Dostępny jest także 204‑konny silnik zasilany CNG.
EUROCARGO JEST DOSTĘPNY Z DWOMA SILNIKAMI CZTEROCYLINDROWYMI O MOCY 160 i 190 KM, ZAPROJEKTOWANYMI SPECJALNIE DO EKSPLOATACJI W MIEŚCIE. Moment obrotowy i moc zostały zoptymalizowane pod kątem typowych warunków jazdy w mieście. Dzięki zastosowaniu nowych tłoków i wtryskiwaczy, współczynnik sprężania wzrósł z 17:1 do 18:1 co spowodowało wraz ze zwiększeniem elastyczności nowej turbosprężarki wzrost momentu obrotowego powyżej 1200 obr./min o około 8%. Silniki rozwijają obecnie 680 Nm (wersja 160 KM) lub 700 Nm (wersja 190 KM) i osiągają moc maksymalną już przy 2200, a nie przy 2500 obr./min.
To z kolei istotnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa w cyklu miejskim oraz w trakcie przyspieszania.
Specjalny system oczyszczania spalin IVECO HI-SCR charakteryzuje się niewielką masą, dużą wydajnością i eliminuje przerwy w pracy związane z procedurą regeneracji niezbędną w przypadku konkurencyjnych modeli z układami EGR+SCR.
REGENERACJA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH (DPF) JEST PASYWNA, CIĄGŁA I CAŁKOWICIE ZAU TOMATYZOWANA. Oznacza to, że odbywa się ona bez udziału kierowcy. Nie są także potrzebne techniczne przerwy w eksploatacji pojazdu, a podzespoły układu nie rozgrzewają się do wysokich temperatur, co zwiększa ich niezawodność.
IVECO EUROCARGO: ATRAKCYJNY WYGLĄD I FUNKCJONALNOŚĆ
NOWY EUROCARGO ZAPEWNIA NOWY, WYŻSZY POZIOM KOMFORTU I ERGONOMII. Przyciski na kierownicy umożliwiają kierowcy w pełni bezpieczną obsługę radia i telefonu. W pojeździe zastosowano także nowe i bardziej ergonomiczne rozwiązania w zakresie sterowania klimatyzacją, oświetleniem oraz automatyczną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów. Wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki: jeszcze więcej schowków na drobne przedmioty i dokumenty, specjalne przegródki na karty oraz wieszak na tylnej ściance kabiny.
W konsoli z boku fotela kierowcy znajdują się dwa praktyczne uchwyty na butelki, gniazdko 12 V oraz opcjonalne gniazdo sprężonego powietrza.
NOWY EUROCARGO TO PRAWDZIWE BIURO NA KOŁACH. Nowa biurowa szafka o pojemności 20 litrów (dostępna w wersji z jednym siedzeniem pasażera) pomieści laptop lub tablet. Jest ona także wyposażona w oświetlenie do czytania, boczne kieszenie i dwa gniazda USB do ładowania urządzeń elektronicznych. Wystarczy otworzyć górną pokrywę, aby uzyskać wygodne miejsce do pracy.
Nowa stylistyka nadwozia znajduje kontynuację we wnętrzu, które zostało wyposażone w fotele z elektrycznie zgrzewaną tekstylną tapicerką. Dostępny na żądanie fotel kierowcy o podwyższonym komforcie z pneumatycznym zawieszeniem ma w pełni regulowane oparcie, regulację wysokości pasów bezpieczeństwa, tapicerkę o podwójnej gęstości oraz system ogrzewania i wentylacji. Podłokietnik stanowi opcjonalny dodatek do wszystkich foteli z pneumatycznym zawieszeniem.
NOWY EUROCARGO DOSKONALE SPRAWDZA SIĘ W MIEŚCIE, A DOSTĘP DO FOTELA KIEROWCY JEST MOŻLIWY Z OBU STRON KABINY. Dzięki odpowiednio wyprofilowanej, prostej desce rozdzielczej i niewielkim rozmiarom tunelu silnika kierowca może łatwo opuścić pojazd prawymi lub lewymi drzwiami.
IVECO EUROCARGO: WYGODNE BIURO NA KÓŁKACH
Nowoczesna i praktyczna nowa kabina w pełni wyraża dynamiczny charakter pojazdu.
Nowy zderzak jest zarówno stopniem ułatwiającym dostęp do przedniej szyby w celu jej oczyszczenia, jak i obudową radaru zaawansowanego systemu hamowania awaryjnego (AEBS). Nowe reflektory z ledowymi światłami do jazdy dziennej (w wyposażeniu standardowym) są również dostępne w wersji ksenonowej.IVECO EUROCARGO: OCHRONI KIEROWCĘ I ŁADUNEK
SYSTEM OSTRZEGANIA PRZED NIEZAMIERZONYM OPUSZCZENIEM PASA RUCHU (LDWS) alarmuje kierowcę w przypadku wykrycia takiej sytuacji. Dzięki kamerze zamontowanej na szybie przedniej system rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i uruchamia sygnał dźwiękowy, jeżeli pojazd zmienia pas ruchu, a kierowca nie włączył kierunkowskazu.
Oprócz elektronicznego systemu stabilizacji pojazdu (EVSC) do zapobiegania wypadkom wynikającym z nieuwagi kierowcy wykorzystywany jest także ZAAWANSOWANY SYSTEM HAMOWANIA AWARYJNEGO (AEBS). System ten mierzy odległość od pojazdu poprzedzającego, oblicza czas do możliwej kolizji i po dwukrotnym ostrzeżeniu uruchamia hamulce. W przypadku poruszającej się przeszkody system interweniuje automatycznie, zmniejszając prędkość do 32 km/h, aby nie dopuścić do zderzenia. W przypadku nieruchomej przeszkody system może zapobiec uderzeniu lub zmniejszyć jego skutki poprzez ograniczenie prędkości do 10 km/h. Ostrzeżenie: AEBS nie gwarantuje uniknięcia kolizji i nie eliminuje ryzyka związanego z jazdą bez zachowania odpowiedniej ostrożności i uwagi.
TEMPOMAT ADAPTACYJNY (ACC) reguluje prędkość, utrzymując odległość od pojazdu poprzedzającego. W tym celu korzysta on z tego samego radaru, co AEBS (o zasięgu 120 metrów), i interweniuje automatycznie: najpierw przez zmniejszenie momentu obrotowego, następnie przez uruchomienie hamulca silnikowego i wreszcie przez uruchomienie hamulca roboczego.
W celu poprawy bezpieczeństwa jazdy i widoczności samochód wyposażono standardowo w ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ LED Na żądanie dostępne są również reflektory ksenonowe. PRZYCISKI NA KIEROWNICY do sterowania systemem audio i urządzeniami podłączonymi przez Bluetooth™ sprzyjają bezpiecznemu prowadzeniu samochodu i pozwalają kierowcy w pełni skoncentrować się na obserwacji drogi.
3 FAKTY O IVECO EUROCARGO
zużycie paliwa
niższe o 8%
przy dostawach miejskich
moc silnika
od 160
do 320 KM
długość nadwozia
od 4265
do 10 175 mm
NATURALNE ROZWIĄZANIE KORZYSTNE DLA ŚRODOWISKA.
Emisje z silnika CNG IVECO zwierają ograniczoną ilość NOx, zerowe ilości związków ołowiu oraz o 95% mniej cząstek stałych w porównaniu z silnikami Diesla. Wyposażenie pojazdu oraz możliwości ładunkowe są identyczne jak w przypadku wersji wysokoprężnych. Eurocargo Natural Power szczególnie dobrze sprawdza się w dużych miastach — dzięki niskiej emisji może wjeżdżać do stref o ograniczonym ruchu, a cichszy silnik sprawia, że jest idealny do pracy nocą (certyfikat PIEK).